KEP onayı nedir?
Kep (Kayıtlı Elektronik Posta), ticari faaliyette bulunan şirketlerin belge bilgi alışverişi ve yasal yazışmaları gibi her türlü ticari faaliyeti göndermek için kullanılan sistemdir. Sistem, belgeleri değiştirilmeden korur, içeriğini değiştirmeden alıcıyı belirler ve güvenliklerini sağlar.
KEP nedir ne işe yarar?
TÜRKKEP Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Nedir? TÜRKKEP KEP, tüm yasal ve ticari yazışmalarınızı ve önemli belgelerinizin gönderimi sırasında alışverişinizi koruyan bir yapıya sahiptir. Kayıtlı elektronik posta, mesajlarınızın gönderildiği kişileri tanımlar ve mesajınızın içeriğinin değişmemesini sağlar.
KEP neden gerekli?
KEP sistemi, e-postanın gönderici tarafından gönderilip gönderilmediğini, alıcıya iletilip iletilmediğini, ne zaman iletildiğini, alıcı tarafından okunup okunmadığını ve gerektiğinde e-postanın tekrar okunup okunamayacağını kanıtlayan bir sistemdir.
KEP kimler için zorunlu?
“Bu maddenin uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar Yönetmelikle belirlenir.” Raporlama Kanunu’nun yürürlüğe koyduğu düzenlemeye göre; anonim şirketler, limited şirketler ve sermayesi paylara bölünmüş limited şirketler, talep üzerine KEP adreslerini bildirmek zorundadır.
KEP ücreti kaç TL 2024?
Avukatlar ve tüzel kişiler tarafından yaygın olarak kullanılan KEP sisteminin ücret tarifesi de 2024 ücret güncellemesinden etkilendi. Daha önce 130 Türk Lirası olan yıllık abonelik ücreti 150 Türk Lirası olarak güncellendi. Yıllık arşiv ücreti: KEP abonelik süresi dolduğunda arşiv alanı 100 MB’a düşecek.
KEP ücreti nedir?
KEP adresi için yıllık abonelik ücreti alınır. Bu ücret yeni kayıtta ve aboneliğin her yenilenmesinde alınır. Yıllık abonelik ücreti 150 (yüz elli) Türk Lirasıdır.
KEP olup olmadığı nasıl anlaşılır?
KEP göndereceğim kişi veya kurumun KEP’i olup olmadığını nasıl öğrenebilirim? KEP Rehberi’nde talepte bulunarak öğrenebilirsiniz. KEP Rehberi talepleri zorunlu veya isteğe bağlı rehber alanları aracılığıyla yapılır.
Türk kep ne işe yarar?
TÜRKKEP’in KEP sisteminde mesajlar 20 yıl boyunca güvenli bir şekilde saklanır ve gerektiğinde delil olarak kullanılabilir. Fiziksel olarak yürütülen iş süreçleri KEP sayesinde elektronik ortama aktarılır. KEP sistemi; arşivleme, posta, kargo, baskı, toner, lojistik ve depolama maliyetlerinde önemli tasarruflar sağlar.
KEP adresi kaç yıl geçerli?
Bu, iletişim süreçlerine yüksek derecede güven ve geçerlilik kazandırır. KEP mesajıyla oluşturulan kanıtlar 20 yıl boyunca güvenli bir şekilde saklanır ve gerektiğinde kanıt olarak kullanılabilir.
KEP neden takılır?
Kep, cübbeyle birlikte giyilen özel bir tören kıyafetinin tamamlayıcısı olarak hizmet eder. Bu törenlerde, mezunun günü için özel olarak yapılmış giysiler olan cübbe ve kepi giymek gelenek haline gelmiştir.
KEP ile e-imza aynı mı?
E-imzam olmadan KEP gönderebilir miyim? Hayır, gönderemezsiniz. KEP’ten mesaj göndermek için elektronik imzaya ihtiyacınız var.
KEP için hangi evraklar gerekli?
KEP hesabı edinmek isteyen gerçek kişilerin ön başvuru formunu doldurarak, kimlik kartı, pasaport, ehliyet gibi kimliğini yerine geçen geçerli resmi belge ve fotoğrafla birlikte PTT Merkez Müdürlüğüne şahsen başvurmaları gerekiyor.
KEP adresi alınmazsa ne olur?
Kanun kapsamında e-tebligat almaya ve göndermeye uygun KEP adresi edinmeyen veya sistem oluşturmayan sorumlulara her keşif için 10.000 TL idari para cezası verilecek. 5549 sayılı Kanun’da öngörülen bir diğer husus ise bir yıl içinde verilecek idari para cezalarının toplam tutarı…
Şahıslarda KEP adresi zorunlu mu?
Gerçek kişiler ve diğer tüzel kişiler isteğe bağlı olarak elektronik tebligattan yararlanmaktadır. Bu hükme göre, tebligat yapmaya yetkili makamlar ile sermaye şirketleri (anonim şirketler, sermayesi paylara bölünmüş limited şirketler) KEP hesabına sahip olmak zorundadır.
Herkes KEP adresi alabilir mi?
Artık herkesin kullandığı Kayıtlı Elektronik Posta sisteminden yararlanmak isteyen herkes, gerekli belgelerle KEP başvurusunda bulunabilir.
KEP belgesi nasıl alınır?
KEP hesabımı nasıl alabilirim? Kayıtlı Elektronik Posta sistemine üye olmak isteyen müşterilerimiz, “Çevrimiçi Başvuru” bölümünden çevrimiçi ön başvuruyu tamamlayarak ve başvuru için gerekli bilgi ve belgeleri hazırlayarak en yakın PTT merkezinden hesaplarını alabilirler.
KEP aktivasyon yapılmazsa ne olur?
Bu saate kadar saat 00:00:00’a kadar KEP adresiniz aktif hale getirilmezse, şu anda mesaj gönderip almaya açık olmayan KEP adresiniz, sözleşmesel ilişki kurulamaması nedeniyle firmamız tarafından kapatılacaktır.
KEP doğrulaması nasıl yapılır?
Cap sistemi nasıl çalışır? Gönderici, yazdığı mesajı elektronik olarak imzalar ve KEPHS’ye gönderir. Kullanıcının kimlik bilgileri doğrulanır ve güvenlik kontrolü yapılır. KEPHS tarafından bir işlem sertifikasıyla imzalanır ve bir zaman damgasıyla gönderilir.
KEP ile e-imza aynı mı?
KEP sistemine online kayıt yaptıran gerçek kişilerin KEP hesaplarının aktivasyonu elektronik imza vasıtasıyla gerçekleştirilir.