Bizi Hemen Arayın!      0 216 455 18 04

HİZMETLERİMİZ

PİLATES PİLATES

Pilates Nedir?
Yirminci yüzyılın başlarında Joseph Hubert Pilates tarafından geliştirilmiş olan pilates, hem bir fitness hem de bir rehabilitasyon yaklaşımıdır. Bu nedenle zihnin ve kas, iskelet sisteminin uyumlu bir şekilde hareketiyle düzenlenen egzersizlerden oluşur. Eklemlerin ve kemiklerin korunması, kasların güçlendirilmesi, vücudun esneklik kazanması amaçlı uygulanabileceği gibi kas ve iskelet sistemindeki çeşitli problemlerin düzeltilmesi için de uygulanabilmektedir.
Temel olarak egzersizlerin amacı “core” denilen çekirdek bölgenin güçlendirilmesi üzerinedir. Karın, sırt, bel gibi bölgeler güçlendirilerek vücut sağlam bir iskelet yapısına kavuşturulur.
Joseph Pilates, ortaya çıkardığı metodunu “contrology” olarak adlandırmıştır. Klasik egzersizlerden farklı olarak pilates egzersizleri bütün kasların dengeli olarak güçlendirilmesi hedeflenir. Pilates ile dengesiz kas gelişimlerinden meydana gelebilecek sakatlık ya da çeşitli ağrıların önüne geçilmiş olur. Bu da kas oluşumunun bir bütün olarak geliştirilmesiyle sağlanır. Pilates egzersizleri vücut dayanıklılığı arttırılır.
Günümüzde birçok insan kas ve iskelet sistemiyle alakalı problemlerle başa çıkmaya çalışmakta. Özellikle modern yaşamın getirdiği yaşam şekli sebebiyle, düzgün kullanılmayan omurga, yanlış oturma şekilleri, duruşta bozukluklar, yorgunluk, stres gibi olumsuz faktörler çeşitli problemlere yol açıyor. Pilates ile güçlü ve dayanıklı bir bedene sahip olup bu gibi olumsuzlukların önüne geçmek mümkün olabilir.

Pilates ile İlgili Önemli Noktalar:
Öncelikle belirtmek gerekir ki pilates bir spor dalı olmamasına rağmen kesinlikle Türkiye Cimnastik Federasyon belgeli uzman bir eğitmen eşliğinde yapılması gerekir. Ancak bu şekilde istenilen sonuçlar alınabilir ve olası sakatlıkların önüne geçilebilir. Pilates öncesinde kişinin duruş analizi yani postür analizi yapılmalı, olası herhangi bir bozukluk belirlendikten sonra da kişiye özel bir program hazırlanmalıdır. Pilatese başlandıktan sonraki süreç de iyi belirlenmeli, örneğin aletler kullanılarak yapılan pilates öncesinde, kişiye hem nefes teknikleri iyice öğretilmeli hem de çekirdek bölge kaslarını (powerhouse) nasıl kullanması gerektiği anlatılmalıdır. Mat üzerinde gerçekleştirilen egzersizler ve derslerle başlanarak kişi hazırlanmalıdır.

Pilatesin Prensipleri:
Konsantrasyon: Pilates yüksek bir odaklanma gerektirir. Kişinin sürekli yaptığı hareketlere konsantre olması gerekir. En ufak hareketlerde bile bütün vücuda konsantre olunmalıdır. Pilateste egzersizin nasıl yapıldığı, egzersizin kendisinden daha önemlidir.
Kontrol: Joseph Pilates, metodunu ilk olarak “contrology” olarak adlandırmıştır. Pilatesin temel fikirlerinden biri kasların kontrolüdür. Konsantrasyonun esas amaçlarından biri kontrolü arttırmaktır. Vücut kontrolü, pilatesin için oldukça önemlidir.
Merkezleme: Pilates yapacak kişilerin vücutlarını kontrol edebilmesi için, bir çıkış noktasına ihtiyaçları vardır. Bu da merkez, yani göbek, bel ve kalça çevresidir. Bu merkez bölge, çoğu pilates eğitmeni tarafından “powerhouse” olarak adlandırılmaktadır. Pilatesteki bütün hareketler bu merkez bölgeden başlar, bu bölge pilatesin ana odak noktasıdır.
Akıcı Hareket: Pilates, hareketin doğru geçişlerle akışını hedefler. Bu nedenle bütün hareketler acele edilmeden, yavaş, tek tek ama akıcı ve duraksama olmayacak şekilde gerçekleştirilir.
Kesinlik: Pilatesin ana noktalarından biri, doğru olmayan birçok hareket yapmaktansa tek bir hareketi mükemmel ve kesin bir şekilde gerçekleştirmektir. Bu nedenle hiçbir hareket belirsiz olmamalı, bütün hareketler tek tek hakkı verilerek yapılmalıdır.
Nefes: Nefes tekniği pilateste büyük önem taşır. Acele etmeden, panik olmadan, sırtın arka tarafında ve altına doğru derin nefes alınıp nefesin tamamı üflenerek dışarı atılmak suretiyle gerçekleştirilmelidir. Birçok egzersiz metodunda olduğu gibi doğru nefes tekniğini öğrenmek gerekir.

Reformer Pilates:
Reformer aletinin kullanımıyla yapılan reformer pilates, esneklik, direnç, koordinasyon ve denge gibi pilatesin özelliklerinin hepsini içermektedir. Reformer cadillac yani aletli pilates ile, duruşun daha iyi, zarif olması ve hareketlerin etkinliği açısından avantajlar sağlayabilmektedir. Kişilerin sırt ağrısı gibi problemlerinin giderilmesinde reformer pilates, çok faydalı olabilmektedir. Ayrıca refomer cadillac, hareketlerin doğru yapılmasında da büyük kolaylıklar sağlayabilir.

Mat Pilates:
Mat pilates, minder üzerinde yapılan ve çoğunlukla gruplar halinde gerçekleştirilen pilates egzersizlerini içeren yaklaşımdır. Mat pilates grup çalışmalarında, aslında reformer pilates yaklaşımındaki aletle yapılan hareketlerin mindere uyarlanmış hallerini içeren egzersizler yapılmaktadır. Mat pilates daha çok grup çalışmaları için tercih edilebilirken, reformer pilates daha çok özel dersler şeklinde gerçekleştirilir.

Pilatesin Yararları:
Duruş bozukluklarının önüne geçilmesinde pilates etkilidir. Duruş bozukluklarının önemli nedenlerinden biri omurga yapısındaki sıkıntılardır. Pilates sayesinde, gündelik yaşamda fazla kullanmadığımız zayıf kaslar çalıştırılarak omurga desteği güçlendirilir. Bu şekilde pilates yardımıyla duruşu düzeltmek, dik duruş sağlamak mümkün olabilmektedir. Bu şekilde sırt ve bel ağrılarında da olumlu etkiler görülebilmektedir. Uzman kontrolünde olduğu zaman bel fıtığı gibi sorunlarda da pilates kullanılabilmektedir.

Pilates Fiyatları:
Reformer pilates fiyatları ve mat pilates fiyatlarında farklılıklar görülebilmektedir. Pilates çalışmasının özel olarak mı yoksa gruplar halinde mi yapılacağı ücretlendirmeyi etkiler. Ayrıca pilates merkezi, merkezin bulunduğu şehir de fiyatlandırma açısından önemlidir. İstanbul pilates fiyatları ile diğer illerdeki ücretler aynı olmayabilir. Pilates dersleri fiyatları ya da genel olarak pilates hakkında bilgi alabilmek için bizleri 0216 455 18 04 veya 0212 381 21 55  numaralı telefondan arayabilirsiniz.